Pasek boczny
Konto
Konto
Szukaj
Szukaj
Ustawienia
Ustawienia
Szukaj

Szukaj w:



Zaawansowane wyszukiwanie
Ustawienia
Przełącz na wersję mobilną
Motyw
Język
Portale internetowe Kissdigital.pl - rozwiązania mobilne Kofeina sklep
Projekt, budowa i promocja - budujemy kompleksowo portale internetowe w oparciu o Drupal. Zaawansowane aplikacje mobilne - bogate portfolio. Dostarczamy czystą kofeinę, z której możesz sam przygotować "energetyka" takiego jak lubisz.




[C++]Lekcja 1 Strumień I/O wypisywanie tekstu i wprowadzanie jego
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Subskrybuj ten temat
lukezaa
Przyjaciel
Offline

Reputacja: 46

 0     0    
1   09-07-2012   16:09   
[C++]Lekcja 1 Strumień I/O wypisywanie tekstu i wprowadzanie jego

Witajcie na pierwszej lekcji mojego kursu. Zacznę od tego jak jest zbudowany prosty program w C++.

Kod:
#include<iostream>
#include<conio.h>

using namespace std;

int main(){
string test;
cout<<"Napisz cos: ";
cin>>test;
cout<<"Napisales "<<test<<endl;
getch();
return 0;
}

Kod:
#include<iostream>
#include<conio.h>

To są dyrektywy preprocesora (o nim później). Teraz powiem o nim krótko jest on wykonywany przed kompilacją kodu źródłowego do kodu maszynowego. Służy on do definiowania stałych załączania innych plików oraz bibliotek. Biblioteka "iostream" odpowiada za strumień wyjścia i wejścia, a "conio.h" za obsługę klawiatury jest ona wykorzystana tylko do funkcji oczekiwania na kliknięcie klawisza.

Kod:
using namespace std;

Ta linia oznajmia kompilatorowi że będziemy korzystać z przestrzeni nazw (o tym przy okazji obiektywności) std.

Kod:
int main(){
  string test;
cout<<"Napisz cos: ";
cin>>test;
cout<<"Napisales "<<test<<endl;
getch();
return 0;
}

Jest to główna funkcja programu która będzie wywoływana po jego włączeniu. Pierwsza linia to jest deklaracja zmiennej test typu string czyli trybu w którym jest przechowywany tekst. Druga linia służy to wypisania na ekranie napisu "Napisz cos: ". Aby wypisać w danym strumieniu jakąś zmienią wystarczy dodać kolejny "segment" np. UWAGA! Tekst do wyświetlania nie może zawierać innych znaków niż znaki ASCII. Czyli tekst bez Polskich znaków.

Kod:
cout<<"Witaj swiecie "<<zmiena;

Zmienna może być dowolnego typu. Kolejna linia służy do "przechwytu" i zapisu tego tekstu do danej zmiennej. "Przechwytywany jest tekst aż do napotkania białego znaku (spacji, enter itp.), po kliknięciu klawisza enter wprowadzanie tekstu jest kończone. Kolejna linia służy do wypisania podanego wcześniej tekstu w formie "Napisales (podany test)" "endl" kończy linie i przechodzi do następnej. Przedostatnia linia służy do tego żeby program się nie wyłączał od razu tylko poczekał aż użytkownik kliknie dowolny klawisz. Ostatnia linia służy do tego aby Windows pomyślał że program wykonał się dobrze i zwrócił wartość 0.

Myślę że jutro dodam następną lekcje tym razem o zmiennych oraz operatorach. Mam nadzieje że podoba się wam forma krótkich lekcji. W razie ewentualnych pytań pytajcie mnie się na PW lub w tym wątku.




Zaloguj się lub zarejestruj, aby odpowiedzieć w temacie.
Dołącz do naszej społeczności!


Zarejestruj się
Posiadasz konto? Kliknij poniżej.


Zaloguj się


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1 gości

Centrum napraw komputerów Warszawa ▪ Apartamenty w Kościelisku ▪ Szkolenia dla farmaceutów ▪ Youboost Łukasz Wudyka

Portal  Kontakt  Pomoc  Facebook 
© CentrumWindows
Tłumaczenie © 2007-2014 Polski support MyBB
Skrypt forum MyBB, © 2002-2016 MyBB Group
Biznes-Host