Pasek boczny
Konto
Konto
Szukaj
Szukaj
Ustawienia
Ustawienia
Szukaj

Szukaj w:



Zaawansowane wyszukiwanie
Ustawienia
Przełącz na wersję mobilną
Motyw
Język



Notariusz Katowice





Ekran śmierci (GSOD) przy zamykaniu lub ponownym uruchomieniu
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Subskrybuj ten wątek
Jasiek324
Użytkownik
Offline

Reputacja: 0

 0     0    
1   25-05-2017, 07:06   
Edytuj ten post      Cytuj     
Komputer stacjonarny, płyta gówna GA P67A-D3-B3, karta graficzna AMD Radeon HD 7700, dyski twarde ST1000NM0033 z Windows 7 Pro (podstawowy),   WDC WD5000AAKX z Windows 10 Pro (finalna wersja kliencka) i  TOSHIBA HDWD110 z Windows 10 Pro Insider Preview. Od dłuższego czasu walczę z usunięciem problemu związanego z poprawnym zamykaniem i ponownym uruchomieniem systemu Win10 Pro IP. W 9 przypadkach na 10 kończy się to GSOD "KERNEL_AUTO_BOOST_INVALID_LOCK_RELEASE" i nie mam już pomysłów jak to naprawić. Do błędu przy zamykaniu już się przyzwyczaiłem, gorzej jak zatrzyma instalację nowego builda podczas przetwarzania aktualizacji na 99% przed ponownym uruchomieniem systemu, wówczas po resecie trzeba zaczynać od nowa. Czasami uda się zaktualizować system za 3 lub 4 razem. Reinstalacja sterowników, chkdsk nic nie wykrywa, kondycja dysków dobra, skanowanie i naprawa plików systemowych poleceniami sfc /SCANNOW, Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth, Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth nic nie dają. Podejrzewałem uszkodzenie płyty głównej ale Win 7 i Win 10 kliencki zawsze zamykają się prawidłowo a na dodatek 10 kliencka używa tych samych sterowników co IP. Jakieś pomysły? Będę wdzięczny za pomoc.

Załączone pliki

   
stens
Przyjaciel
Offline

Reputacja: 60

 0     0    
2   25-05-2017, 07:58   
Edytuj ten post      Cytuj     
Ściągnij sobie ISO otwórz w "eksploratorze windows" i uruchom setup.exe, system zainstaluje (nadpisze) się na nowo pozostawiając programy i pliki na swoim miejscu, będzie jak nowy. Jak po tej instalacji problem będzie się pojawiał to trzeba posprawdzać sprzęt.
Jasiek324
Użytkownik
Offline

Reputacja: 0

 0     0    
3   25-05-2017, 09:04   
Edytuj ten post      Cytuj     
Dzięki za odpowiedź. Reinstalacji też próbowałem i czasami się sprawdza ale tylko przy błędach pracy aplikacji systemowych. Obrazy ISO pobieram na wszelki wypadek przy okazji nowych wersji testowych. Po błędzie i niepowodzeniu aktualizacji ponowna próba instalacji nowego builda krócej jest przygotowywana z ISO niż przez Windows Update. Problemy się zaczęły po Anniversary Update a wersja 15063 śmiga aż miło i zamyka się za każdym razem. W którymś momencie podejrzewałem dysk twardy, że może się sypie pomimo że ma dopiero 2 lata, więc przeniosłem (zamieniłem) partycje pomiędzy dyskami ale to też nie przyniosło efektu.
Andrzej.K
Moderator
Offline

Reputacja: 312

 0     0    
4   25-05-2017, 15:00   
Edytuj ten post      Cytuj     
Jakoś nie do końca rozumiem... na Insider masz starszą wersję niż 15063 która "śmiga aż miło" ???

Błąd o którym piszesz, to problem z blokadami jądra systemu... mogą być powodowane np. przez antywirusa... nie piszesz czy zestaw softu jest identyczny na tych systemach...
Jasiek324
Użytkownik
Offline

Reputacja: 0

 0     0    
5   25-05-2017, 19:27   
Edytuj ten post      Cytuj     
Wszystkie systemy pracują na tej samej konfiguracji sprzętowej, obydwie 10 (kliencka 15063 oraz IP 16199) korzystają z tych samych sterowników i oprogramowania, na Insiderze jest mniej zainstalowanych aplikacji niż na klienckiej ale powtarzają się, gdyż obie 10 miały przesiadkę z tej samej 7. Jeżeli chodzi o antywirusa, to na Win7 jest Essential a na Win10 Defender. Wiem, że coś blokuje system i jest gdzieś błąd w oprogramowaniu, tylko nie potrafię tego wykryć a upgrade do nowszej wersji średnio raz w tygodniu nie rozwiązuje tego problemu. System ma za sobą tyle aktualizacji, że być może coś się w końcu rozsypało a ostatnie formatowanie robiłem na przełomie maja i czerwca 2015.




Zaloguj się lub zarejestruj, aby odpowiedzieć w temacie.
Dołącz do naszej społeczności!


Zarejestruj się
Posiadasz konto? Kliknij poniżej.


Zaloguj się


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Portal  Kontakt  Pomoc  Facebook 
© CentrumWindows
Polskie tłumaczenie © 2007-2016 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2018 MyBB Group
Biznes-Host