Pasek boczny
Konto
Konto
Szukaj
Szukaj
Ustawienia
Ustawienia
Szukaj

Szukaj w:



Zaawansowane wyszukiwanie
Ustawienia
Przełącz na wersję mobilną
Motyw
Język



Tonery i tusze do drukarek





Windows 8.1: Dysk, na którym został zainstalowany system Windows, jest zablokowany.
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Subskrybuj ten wątek
cupcake
Użytkownik
Offline

Reputacja: 0

 0     0    
1   23-07-2015, 23:37   
Edytuj ten post      Cytuj     
Witam,

mam problem z uruchomieniem nowiutkiego komputera.
PC składany, Windows był instalowany na SSD Plextor 128GB.

Uruchomiłam dziś komputer pierwszy raz (system był instalowany wcześniej), system normalnie się włączał, zaczęłam instalować sterowniki GPU, płyty głównej i pierwsze programy. W związku z instalacjami kilka razy go restartowałam i wszystko uruchamiało się ponownie i działało OK. Musiałam zrestartować po raz kolejny i pojawił się czarny ekran z napisem "Brak BOOTMGR. Nacisnij Ctrl+Alt+Del, aby zrestartować". Generalnie po tym włożyłam CD Win 8.1 i podążałam za instrukcją z internetu, tj. uruchomienie systemu z CD/DVD, BIOS i po kolei wszystkie możliwe opcje naprawy.
Na "odśwież komputer" pojawia się informacja "Dysk, na którym został zainstalowany system Windows, jest zablokowany. Odblokuj dysk i spróbuj ponownie."
Na "resetuj ustawienia do stanu początkowego" - "Nie można zresetować ustawień do stanu początkowego. Brak wymaganej partycji dysku."
"Naprawa podczas uruchamiania" - "Program naprawa nie mógł naprawić komputera."
Przywracanie systemu, odzyskiwanie obrazu systemu, wiersz polecenia (Bootrec /RebuildBcd) - wszystko generuje błędy. Wydaje mi się, że już wyklikałam wszystkie dostępne na pierwszy rzut oka możliwości.

Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co zaszło i co powinnam teraz zrobić (najlepiej językiem dla laika 1 )?
Z góry bardzo dziękuję!
Andrzej.K
Moderator
Offline

Reputacja: 302

 0     0    
2   24-07-2015, 00:03   
Edytuj ten post      Cytuj     
A zwykłe skanowanie dysku zrobiłaś ??? Czy w ogóle widać jakąś zawartość tego dysku ???
cupcake
Użytkownik
Offline

Reputacja: 0

 0     0    
3   24-07-2015, 00:24   
Edytuj ten post      Cytuj     
Dziękuję za szybką reakcję 1
"Zwykłego" (w moim rozumieniu) skanowania się nie da, bo Windows się w ogóle już nie uruchamia, rozumiem, że z poziomu BIOSa coś można...?

... aaalbo może chodzi o to, żeby wyjąć dysk i zeskanować pod innym kompem?
(jak pisałam, nie znam się 1)
Andrzej.K
Moderator
Offline

Reputacja: 302

 0     0    
4   24-07-2015, 00:37   
Edytuj ten post      Cytuj     
Uruchamiasz z płyty instalacyjnej, Napraw komputer > Rozwiąż problemy > Opcje zaawansowane > Wiersz polecenia

Na początek trzeba ustalić która partycja to systemowa, nie będę opisywał polecenia DISKPART, łatwiej będzie ci metodą prób i błędów robić kolejno DIR C:, DIR D:, DIR E: itd... partycja systemowa to ta która będzie zawierać takie katalogi jak Program Files, Windows, Users...
wtedy dajesz polecenie CHKDSK X: /F - gdzie X to litera partycji systemowej...
cupcake
Użytkownik
Offline

Reputacja: 0

 0     0    
5   24-07-2015, 11:10   
Edytuj ten post      Cytuj     
Dziękuję za pomoc! Znalazłam rozwiązanie sprawdzając za radą partycje 1 Zrobiłam CHKDSK C i wyglądało, że wszystko ok.
Weszłam jeszcze do biosa i okazało się, że problem był prozaiczny, mianowicie coś było nie tak z kolejnością bootowania, a ja żeby zgrać jakieś pliki podłączyłam jeszcze dysk zewnętrzny - wypięłam, wyjęłam CD z WIN, pozmieniałam kolejność bootowania i już działa.
Pozdrawiam serdecznie 2




Zaloguj się lub zarejestruj, aby odpowiedzieć w temacie.
Dołącz do naszej społeczności!


Zarejestruj się
Posiadasz konto? Kliknij poniżej.


Zaloguj się


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Centrum napraw komputerów Warszawa

Portal  Kontakt  Pomoc  Facebook 
© CentrumWindows
Polskie tłumaczenie © 2007-2016 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2017 MyBB Group
Biznes-Host