Pasek boczny
Konto
Konto
Szukaj
Szukaj
Ustawienia
Ustawienia
Szukaj

Szukaj w:



Zaawansowane wyszukiwanie
Ustawienia
Przełącz na wersję mobilną
Motyw
Język








USB 3.x "znika" lub bardzo wolno działa (jak USB 2)
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Subskrybuj ten wątek
samarama
Użytkownik
Offline

Reputacja: 0

 0     0    
1   25-04-2019, 10:14   
Edytuj ten post      Cytuj     
Jest sobie komputer stacjonarny na płycie X99A SLI Plus. Do tejże płyty wpięty jest czytnik kart pamięci Akasa ICR-14 (SuperSpeed) w obudowie z frontem 3,5”. Świetny sprzęcik – używam od 5 lat, zarówno jako czytnika CF, jak i umieszczonego w nim portu USB. Wespół z szybkimi penami Sandiska, daje niesamowity komfort przy żonglowaniu dużymi ilościami danych. Całość obsługuje Windows 10 x64 1809. 

Do rzeczy jednak… Ostatnio zauważyłem, że plik ~1 GB idzie dziwnie wolno. Zamiast około 3 sekund, kopiuje się chyba coś koło 10. Machnąłem ręką, ale na drugi dzień zrestartowałem komputer i sprawdziłem raz jeszcze. Tym razem szedł jeszcze wolniej! Zamiast pierwotnych transferów w okolicach 300 MB/s teraz leciał ledwie 30-34. resim Dla pewności wpiąłem do innego, normalnego portu USB 3.x. – Sandisk Cruzer Extreme Pro – ciągnie ładnie 280 MB/s. Włożyłem ponownie do portu w czytniku – komputer w ogóle go nie widzi. Restart komputera i nadal nie widzi. Do innego portu – widzi i pliki kopiuje szybko. Myślałem, że zdechł czytnik. Nie. Dioda się świeci, sprawdziłem połączenie na płycie, wpiąłem w ten port również telefon – prąd idzie. Pliki z i na karty CF, kopiują się sprawnie. Czyli zarówno czytnik jak i port same w sobie działają. Wina leży gdzieś po stronie systemowej. Dodam, że niczego w systemie nie zmieniałem w czasie, gdy zaobserwowałem problem. Już w trakcie szukania rozwiązania problemu, pojawiła się tylko aktualizacja Windows: „Realtek Semiconductor Corp. - USB - 4/1/2019 12:00:00 AM - 10.0.17763.31247". Wtedy ucieszony myślałem, że może to jakaś wcześniejsza aktualizacja zrobiła jakieś zamieszanie, a teraz wpadło rozwiązanie, ale nie… Update nic nie zmienił. 

Zacząłem „odświeżać” sterowniki. Odinstalowywałem (oczywiście „na pałę”) poszczególne składniki „Kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej”. W zależności od tego, czy Windows zainstalował je ponownie od razu czy trzeba mu było pomóc restartem, w całkowicie losowy sposób urządzenie włożone w problematyczny port pojawiało się w systemie lub nie (częściej nie). Pomiędzy różnymi wydarzeniami (restart, przekładanie pena do innych portów) na liście składników magistrali pojawia się „Nieznane urządzenie USB (link w trybie zgodności)” i z żółtym trójkącikiem na ikonce. 

resim


We właściwościach stoi wtedy informacja:
System Windows zatrzymał to urządzenie z powodu zaraportowanych problemów. (Kod 43)
The SuperSpeed link to the USB device keeps going to an error state Compliance. If the device is removable, remove the device and then disable/enable from device manager to recover.


Wykluczyłem też problem z samym penem. Tak samo zachowuje się zarówno Sandisk Cruzer Extreme Pro 3.1, jak i Sandisk Extreme GO 3.1 czy Extreme 3.0.

No i pozostaję z portem który czasami działa, ale częściej nie, a kiedy działa, to jakbym miał USB 1. 10 Problem w tym, że to dla mnie najwygodniejszy (łatwy dostęp) w użyciu port, a praktycznie codziennie kopiuję na pena od kilku do kilkudziesięciu GB. 

Jakieś pomysły, co mógłbym jeszcze zrobić, gdzie szukać rozwiązania problemu? 
Andrzej.K
Moderator
Offline

Reputacja: 317

 0     0    
2   26-04-2019, 23:06   
Edytuj ten post      Cytuj     
Jak kojarzę, to te czytniki to nic innego jak hub USB do którego podłączone są czytniki kart oraz gniazdo USB... zatem to nie kwestia sterowników bo na innych portach też byłby problem... stawiałbym raczej na mechanikę, może gniazdo się wyrobiło i niepewny kontakt generuje błędy... nie spotkałem się nigdy z sytuacją aby tylko na jednym porcie coś nie działało z winy softu.




Zaloguj się lub zarejestruj, aby odpowiedzieć w temacie.
Dołącz do naszej społeczności!


Zarejestruj się
Posiadasz konto? Kliknij poniżej.


Zaloguj się


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Portal  Kontakt  Pomoc  Facebook 
© CentrumWindows
Polskie tłumaczenie © 2007-2016 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2019 MyBB Group