Pasek boczny
Konto
Konto
Szukaj
Szukaj
Ustawienia
Ustawienia
Szukaj

Szukaj w:



Zaawansowane wyszukiwanie
Ustawienia
Przełącz na wersję mobilną
Motyw
Język





W10 i problem ze spójnością danych na partycjach.
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Subskrybuj ten wątek
LancerB1
Użytkownik
Offline

Reputacja: 0

1   17-02-2016, 03:34   
Edytuj ten post      Cytuj     
Do tej pory siedziałem na 7-mce, ale w związku zakupem nowego napędu SSD postanowiłem nie klonować systemu, a wypróbować W10 i docelowo przejść na niego. Pobrałem trial W10 Enterprise (1511) żeby sprawdzić czy system zda u mnie egzamin i jak na razie go oblewa.

Postawiłem W10 na partycji MBR na nowym napędzie. System roboczy (7 mkę) wraz z wszystkimi innymi danymi mam na osobnych dyskach. Problem w tym, że przy bootowaniu do roboczej 7mki po zabawie w W10, często uruchamia mi się CHKDSK (nie zawsze, nie odkryłem zależności) i sprawdza spójność danych na wszystkich dyskach (komunikat - Indeksator wymaga sprawdzenia spójności danych), nawet mimo tego, że w czasie obecności w W10 nie zaglądałem na żadne inne napędy. Co najlepsze sam W10 sprawności dysku nigdy nie sprawdza i według niego jest OK z systemem plików. Wymuszenia sprawdzania dysku z poziomu tego systemu zawsze przebiega poprawnie, za to CHKDSK W7 uruchamia sprawdzanie dysków i czasami coś wykryje na niektórych, a czasami nie. Najwięcej błędów wykrywa na partycji W10, ale to też reguły. Można by tu było zwalić winę na 7mke, że wykrywa błędy których nie ma gdyby nie to, że zdarzył mi się przypadek iż 10tka wywaliła się z 'niebieskim ekranem' tuż po wgraniu jakiejś aktualizacji z komunikatem wskazującym na błędy w systemie plików i nie potrafiła się już sama podnieść - ten system nie odpala sam z siebie CHKDSK w razie problemów na partycjach. Odpaliłem 7mkę, która oczywiście wykryła błędy momentalnie, wszystko naprawiła i wtedy 10tka wstała jak gdyby nigdy nic.

Tak się nie da pracować i moja migracja stoi pod znakiem zapytania. Bo co może powodować takie problemy? Czyżby to był proces indeksowania danych? Reinstalkę robiłem już kilka razy i ciągle z tym samym skutkiem. Help!
Andrzej.K
Moderator
Offline

Reputacja: 317

2   17-02-2016, 08:53   
Edytuj ten post      Cytuj     
Mechanizm "dbania" o dysk został znacznie przebudowany już w Windows 8... to że nie wywala setek komunikatów, nie oznacza że nie robi tego co powinien... ponadto krzyżowe ocenianie CHKDSK z dwóch różnych systemów nie jest miarodajne w żadną stronę... a problemy z takim traktowaniem dysków można czasem odczuć nawet posiadając dwa takie same systemy (gdy jeden grzebie w drugim). Zalecam zaszyfrowanie partycji, tak aby z poziomu jednego systemu, drugi nie był dostępny, to ułatwi użytkowanie.
LancerB1
Użytkownik
Offline

Reputacja: 0

3   17-02-2016, 14:55   
Edytuj ten post      Cytuj     
Jeśli ten nowy system ma tak rozbudowane mechanizmy, to dlaczego sam generuje błąd na partycji na której siedzi i niespodziewanie kończy pracę niebieskim ekranem, a potem wpada w pętle przy bootowaniu nie potrafiąc naprawić tychże błędów? Dopiero stara 7mka musi mu pomóc. Coś te błędu musi powodować.
Nie raz miałem miks systemów i takiego problemu nigdy nie miałem. W7 z 8 jakoś się nie gryzły.
Andrzej.K
Moderator
Offline

Reputacja: 317

4   17-02-2016, 16:12   
Edytuj ten post      Cytuj     
To by pewnie wyjaśniło szczegółowe debugowanie, którego nie jesteśmy wstanie przeprowadzić...
Ja mam Windows 10 na kilku maszynach, w tym na jednej w Windows 7 (oba szyfrowane) i nigdy Win10 nie popsuł sobie dysku...
dziloo
Użytkownik
Offline

Reputacja: 0

5   09-12-2016, 15:27   
Edytuj ten post      Cytuj     
Witam. Mam ten sam problem z win10, który wczoraj zainatalowałem.
Jakby podgryzał pozostałe partycje.
To samo miałem z Win8. problem szczegółowiej opisałem tu: (post z 22 stycznia 2015 - nadal na samym dole)

https://answers.microsoft.com/pl-pl/wind...1768373618




Zaloguj się lub zarejestruj, aby odpowiedzieć w temacie.
Dołącz do naszej społeczności!


Zarejestruj się
Posiadasz konto? Kliknij poniżej.


Zaloguj się


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Portal  Kontakt  Pomoc  Facebook 
© CentrumWindows
Polskie tłumaczenie © 2007-2016 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2021 MyBB Group