Pasek boczny
Konto
Konto
Szukaj
Szukaj
Ustawienia
Ustawienia
Szukaj

Szukaj w:



Zaawansowane wyszukiwanie
Ustawienia
Przełącz na wersję mobilną
Motyw
Język








Wind10 1803: Rozłączanie zamapowanego dysku
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Subskrybuj ten wątek
gbbsoft
Przyjaciel
Offline

Reputacja: 60

 0     0    
1   19-07-2018, 11:30   
Edytuj ten post      Cytuj     
Witam.

Nie mogę sobie ciągle poradzić z takim problemem:

Mam dwa komputery, nazwijmy je A i B. Na obu komputerach Windows 10 Pro.
Na komputerze A udustępniłem dysk D:. Na komputerze B jest on zamapowany jako D:.
Na obu komputerach zainstalowane wszystkie poprawki Microsoftu.
Na obu komputerach SMBv1 nie jest zainstalowany.

Od czasu instalacji wersji 1803 po uruchomieniu obu komputerów mija trochę czasu (jakieś 10-15 minut) i nagle nie mozna wejść do dysku D: na komputerze B. Także w otoczeniu sieciowym komputera B jest komputer A, ale nie ma żadnych udostępnień.

Szukałem po internecie. Znalazłem, że trzeba całą listę serwisów ustawić na 'uruchamianie z opóźnieniem' i nic to nie pomogło.

Próbowałem ręcznie restartować serwisy (np.: Serwer) na jednym lub/i na drugim komputerze - nic nie pomaga.

Obecnie jedyną rada jest ponowny restart obu komputerów, choć nie zawsze to pomaga.

a) Jakieś pomysły?
b) Czy ktoś wie co może być tak na prawdę przyczyną tej zmiany? Który serwis nie działa i jego restart (na kliencie lub/i na serwerze) wystarczyłby? Mogę restartować jedne lub dwa serwisy bo to łatwiejsze niż restart całych komptuerów)...
Robiłem np. to: https://www.ghacks.net/2018/04/17/fix-pc...3-upgrade/

PS. Nie mogę modyfikować pierwszego postu, po wyskakuje, że nie wpisałem tytułu/tematu, a nie ma okna do wpisywania tytułu...
gbbsoft
Przyjaciel
Offline

Reputacja: 60

 0     0    
2   25-07-2018, 13:43   
Edytuj ten post      Cytuj     
Wyszło na to, że pomaga restart tylko komputera A i poczekanie kilka minut.
gbbsoft
Przyjaciel
Offline

Reputacja: 60

 0     0    
3   09-08-2018, 12:41   
Edytuj ten post      Cytuj     
Po dalszych doświadczeniach wyszło, że wystarczy na komputerze B zrestartować serwis "Stacja robocza" ("Workstation") i chwilę poczekać.
gbbsoft
Przyjaciel
Offline

Reputacja: 60

 0     0    
4   04-10-2018, 19:15   
Edytuj ten post      Cytuj     
Jestem po instalacji wersji 1809.

Teraz nowa przypadłość:
- transfer "do" drugiego komputera (na nim też 1809, ale przed instalacją było to samo) spadł do 75KB/s. Transfer "z" drugiego komputera jest OK.

Okazało się, że usunięcie "zewnętrznego wirtualnego przełącznika" w Hyper-V usuwa problem. Ponowna instalacja tego przełącznika przywraca problem. Więc jest to powtarzalne. Ale życie bez "zewnętrznego wirtualnego przełącznika" jest bardzo trudne... :-)

Dodatkowo jak jest ten przełącznik, to transfer z maszyny wirtualnej na drugi komputer w obie strony (!) jest fatalny.

Gdyby ktoś w sieci znalazł jakąś radę, albo potwierdzenie tego błędu, to proszę o informację.

PS. Na razie znalazłem tylko to: https://techcommunity.microsoft.com/t5/W...d-p/261424 ale to chyba inny problem. Ja nie używam "Default switch", bo on robi NATa, a ja chce wirtualna maszynę bezpośrednio w mojej sieci.

PS2. Na razie wygląda, że poprzedni problem został rozwiązany.




Zaloguj się lub zarejestruj, aby odpowiedzieć w temacie.
Dołącz do naszej społeczności!


Zarejestruj się
Posiadasz konto? Kliknij poniżej.


Zaloguj się


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Portal  Kontakt  Pomoc  Facebook 
© CentrumWindows
Polskie tłumaczenie © 2007-2016 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2018 MyBB Group