Pasek boczny
Konto
Konto
Szukaj
Szukaj
Ustawienia
Ustawienia
Szukaj

Szukaj w:



Zaawansowane wyszukiwanie
Ustawienia
Przełącz na wersję mobilną
Motyw
Język








Windows 8.1: Problem z aplikacjami Metro UI, porady z internetu nie skutkują
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Subskrybuj ten wątek
marw97
Użytkownik
Offline

Reputacja: 0

 0     0    
1   01-08-2014, 17:36   
Edytuj ten post      Cytuj     
Witam.
Jestem nowy na tym forum, więc pozdrawiam wszystkich forumowiczów 1

Mój problem polega na tym, że nie uruchamiają się aplikacje Metro (np. sklep, wiadomości, HERE Maps). Wyjątek to Ustawienia, na szczęście. Aplikacji wielce nie używam, jednak fakt, że coś jest nie tak z systemem trochę mnie nie pokoi i chciałbym mieć go rozwiązanego.

Problem zaczął się już parę miesięcy temu, wtedy jednak mnie nie zainteresował, nie miałem czasu, szkoła. Teraz mi się przypomniało chciałbym go rozwiązać przed rokiem szkolnym.

Antywirusy, jakie używałem: Norton Internet Security (preinstalowany, wersja testowa), Windows Defender, potem COMODO Internet Security (bardzo dokładny, często za bardzo, co denerwuje), od miesiąca/dwóch znowu Defender. Wczoraj próbowałem go włączyć, lecz mi nie potrafiłem. Wyszukiwarka Windows (z poziomu kafelków) nie znalazła mi go (podobnie jak nie znajduje tam notatnika, wiersza polecenia, co tez mnie dziwi). W Centrum Akcji napisane jest, że system Windows jest zabezpieczony przez Defendera, lecz jak go nie umiałem znaleźć i w menedżerze zadań nie znalazłem żadnego procesu, pod którym mógł działać (procesor, bez przeglądarki był obciążony poniżej 10%). Zainstalowałem więc Avasta.

Zacząłem więc wczoraj szukać w internecie. Pobrałem z internetu program do rozwiązywania problemów z aplikacjami ze sklepu Windows od Microsoftu.
Pierwsze, co pokazało po uruchomieniu kreatora, to że licencje i pamięć podręczna sklepu mogą być uszkodzone. Więc zresetowałem, jak zalecało. Następnie, że sterowniki karty graficznej mogą być nieaktualne. Sprawdziłem w Windows Update, rzeczywiście, była aktualizacja, więc zainstalowałem (mimo to przy kolejnych skanowaniach kreatora dalej pokazywało o nieaktualnych sterownikach). Później skanowanie sprzętu wykazało, że nie ma sterowników dla dwóch nieznanych urządzeń (Lenovo Solutions Center dawno to wykryło, lecz nie potrafiłem zainstalować tych sterowników. Nie wiem, co to za urządzenia). szukało sterowników, lecz nie znalazło.
Raport rozwiązywania problemów:
Znalezione problemy
Urządzenie Nieznane urządzenie nie ma sterownikaUrządzenie Nieznane urządzenie nie ma sterownika
Nie zainstalowano sterownika dla urządzenia Nieznane urządzenie. Nierozwiązany Nierozwiązany
Zastosuj rozwiązanie do problemu ze sterownikiem Ukończono
Zainstaluj sterownik dla tego urządzenia Ukończono

Urządzenie Nieznane urządzenie nie ma sterownikaUrządzenie Nieznane urządzenie nie ma sterownika
Nie zainstalowano sterownika dla urządzenia Nieznane urządzenie. Nierozwiązany Nierozwiązany
Zastosuj rozwiązanie do problemu ze sterownikiem Ukończono
Zainstaluj sterownik dla tego urządzenia Ukończono

Zmiany sprzętu mogły nie zostać wykryteZmiany sprzętu mogły nie zostać wykryte Wykryty Wykryty
Wykonaj skanowanie w poszukiwaniu najnowszych zmian sprzętu Ukończono

Potencjalne problemy, które zostały sprawdzone
Usługa Windows Update została skonfigurowana tak, aby nigdy nie instalować sterownikówUsługa Windows Update została skonfigurowana tak, aby nigdy nie instalować sterowników
Aktualizacje sterowników nie są automatycznie instalowane po ich wykryciu przez usługę Windows Update. Problem nie występuje

Znalezione problemy Szczegóły wykrywania

6 Urządzenie Nieznane urządzenie nie ma sterownika Nierozwiązany Nierozwiązany

Nie zainstalowano sterownika dla urządzenia Nieznane urządzenie.
InformacyjneInformacje o urządzeniu
Identyfikator: ROOT\WPD\0000
Kod błędu: 28

Zastosuj rozwiązanie do problemu ze sterownikiem Ukończono

Wykonaj instrukcje w rozwiązaniu, aby rozwiązać problem ze sterownikiem.
Zainstaluj sterownik dla tego urządzenia Ukończono

Sterownik dla urządzenia Nieznane urządzenie nie jest zainstalowany. Zainstaluj najnowszy sterownik dla tego urządzenia.

6 Urządzenie Nieznane urządzenie nie ma sterownika Nierozwiązany Nierozwiązany

Nie zainstalowano sterownika dla urządzenia Nieznane urządzenie.
InformacyjneInformacje o urządzeniu
Identyfikator: ROOT\WPD\0001
Kod błędu: 28

Zastosuj rozwiązanie do problemu ze sterownikiem Ukończono

Wykonaj instrukcje w rozwiązaniu, aby rozwiązać problem ze sterownikiem.
Zainstaluj sterownik dla tego urządzenia Ukończono

Sterownik dla urządzenia Nieznane urządzenie nie jest zainstalowany. Zainstaluj najnowszy sterownik dla tego urządzenia.

6 Zmiany sprzętu mogły nie zostać wykryte Wykryty Wykryty

Wykonaj skanowanie w poszukiwaniu najnowszych zmian sprzętu Ukończono

Skanowanie może umożliwić odnalezienie nowych urządzeń podłączonych do komputera i zainstalowanie ich.


Potencjalne problemy, które zostały sprawdzone Szczegóły wykrywania

Usługa Windows Update została skonfigurowana tak, aby nigdy nie instalować sterowników Problem nie występuje

Aktualizacje sterowników nie są automatycznie instalowane po ich wykryciu przez usługę Windows Update.

Powrót do kreatora "Aplikacje ze Sklepu Windows". Raport:
Znalezione problemy
Service registration is missing or corruptService registration is missing or corrupt Nierozwiązany Nierozwiązany
Reset service registration Ukończono

Pamięć podręczna Sklepu Windows może być uszkodzonaPamięć podręczna Sklepu Windows może być uszkodzona Nierozwiązany Nierozwiązany
Resetuj i otwórz Sklep Windows Ukończono

Konfiguracja Sklepu Windows może być uszkodzonaKonfiguracja Sklepu Windows może być uszkodzona Wykryty Wykryty
Ponowne rejestrowanie Sklepu Windows Ukończono

Sterowniki karty graficznej mogą być nieaktualneSterowniki karty graficznej mogą być nieaktualne Wykryty Wykryty
Sprawdź, czy są dostępne zaktualizowane sterowniki karty graficznej Ukończono

Tyle mi pomógł Microsoft. Nic. Bezskutecznie.

Szukam dalej w internecie. Znalazłem pewien poradnik.
http://pcmob.pl/windows-store-nie-dziala/
Po nim aplikacje ładowały się trochę dłużej, ale nie uruchomiły się.

Kolejny poradnik, na forum.
http://forum.pcformat.pl/Windows-8-1po-u...odern-UI-t
Efekty miałem prawie takie same, jak tamten użytkownik (nie porównywałem LOGów).

Pomyślałem, że może źle przepisałem polecenia do wiersza we wcześniejszym poradniku. Zacząłem więc jeszcze raz. Gdy doszedłem do trzeciego kroku, wyświetliło mi: Nazwa pliku, nazwa katalogu lub składnia etykiety woluminu jest niepoprawna.

Proszę Was bardzo o pomoc. Formatu wolałbym nie robić, nie przepadam za nimi. Płytki z Windowsem nie mam, jest tylko partycja Recovery bez kodu, jak coś się zepsuje, to nie mam systemu (chyba, że otrzymam go, bo laptop był kupiony z preinstalowanym Windows 8).
Laptop to Lenovo M490s z aktualizowanym Windows 8.1.

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
marw97




Zaloguj się lub zarejestruj, aby odpowiedzieć w temacie.
Dołącz do naszej społeczności!


Zarejestruj się
Posiadasz konto? Kliknij poniżej.


Zaloguj się


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Portal  Kontakt  Pomoc  Facebook 
© CentrumWindows
Polskie tłumaczenie © 2007-2016 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2018 MyBB Group