Zapewne spora część użytkowników zastanawia się, dlaczego Sklep i po co to? Postaram się wyjaśnić tutaj, jak korzystać ze Sklepu oraz omówię trochę mniej istotne sprawy
OGÓLNE
Uruchommy teraz
Sklep z poziomu ekranu startowego. Naszym oczom ukaże się widok kategorii.
Jeśli chcemy szybciej odnaleźć kategorię, wystarczy, że klikniemy symbol minusa (
–) w prawym dolnym rogu ekranu lub wykonamy gest uszczypnięcia dwoma palcami po ekranie. Otrzymamy poniższy widok.
APLIKACJE
Aplikacje zostały podzielone na kategorie. Oprócz tego, możemy znaleźć zielone kafelki, w których programy są pogrupowane jako:
Najnowsze,
Najlepsze bezpłatne,
Dla ciebie itp. Wybierzmy kafelek
Najlepsze bezpłatne.
Teraz widzimy listę aplikacji, które według odpowiednich kryteriów są jednymi z najlepszych dostępnych dla nas w Sklepie. Wybierzmy konkretną aplikację. Niech to będzie
Skype.
Na ekranie konkretnej aplikacji możemy zobaczyć, jak inni oceniają aplikację oraz sami oddać własną ocenę. Możemy również napisać własną recenzję o aplikacji, sprawdzić cenę aplikacji, elementy, jakie będą używane przez aplikację, ograniczenia wiekowe, rozmiar, czy kategorię.
Na pasku informacji mogą znajdować się również przyciski
Zainstaluj,
Kup,
Wypróbuj lub też status aplikacji, np.
Posiadasz tę aplikację. Niektóre aplikacje mogę nie zezwalać na instalację na twoim urządzeniu ze względu na ograniczenia regionalne lub niezgodną architekturę systemu.
Po prawej stronie znajdują się trzy zakładki:
Przegląd,
Szczegóły i
Recenzje. W zakładce Przegląd możemy zobaczyć zrzuty ekranowe aplikacji, przeczytać opis aplikacji, poznać jej funkcje oraz dowiedzieć się więcej o aplikacji.
Na zakładce
Szczegóły możemy dowiedzieć się informacji o konkretnej wersji aplikacji, obsługiwanym sprzęcie, językach oraz elementach sprzętu i systemu, jakie wykorzystuje aplikacja.
Zakładka
Recenzje to miejsce, gdzie możesz wyrazić swoją opinię o aplikacji oraz przeglądnąć recenzje innych.
WYSZUKIWANIE
Wyszukajmy teraz aplikacje ze Sklepu. Z paska bocznego wybierzmy
Wyszukiwanie.
Teraz w polu wyszukiwania wpisujemy nazwę aplikacji lub słowo kluczowe, które pomoże znaleźć nam aplikację, której szukamy. Ja wpisałem
pogoda i kliknąłem Enter.
Pojawiła nam się lista aplikacji, które są zgodne z frazą "pogoda". Jeżeli chcemy wyszukać wszystkie aplikacje dostępne w Sklepie, w pole wyszukiwania wpisujemy tylko znak spacji i klikamy Enter.
Wyszukane aplikacje możemy sortować według:
- najtrafniejszych,
- najnowszych,
- najlepiej ocenianych,
- najtańszych,
- najdroższych
i określić kategorię, z jakiej pochodzą oraz wybrać, czy mają być to aplikacje płatne, darmowe, z okresem próbnym itp.
TWOJE APLIKACJE
Będąc w Sklepie możesz kliknąć prawym przyciskiem myszy lub szybko przeciągnąć palcem od górnej krawędzi ekranu, aby wyświetlić pasek menu, na którym znajdziesz pozycję
Twoje aplikacje.
Twoje aplikacje to sekcja, dzięki której zobaczysz wszystkie aplikacje, które pobrałeś ze Sklepu. Możesz wyświetlić aplikacje zainstalowane obecnie, niezainstalowane oraz wszystkie aplikacje, które były lub są zainstalowane na urządzeniu.
USTAWIENIA
Przejdźmy do ustawień Sklepu. Z paska bocznego wybierzmy
Ustawienia.
W menu ustawień mamy do wyboru kilka pozycji. Między innymi znajdziemy tam pomoc, warunki korzystania, będziemy mogli zarządzać kontem i dostosowywać wyświetlanie aplikacji.
Wybierz pierwszą z pozycji, czyli
Twoje konto. Na tej stronie ustawień dowiesz się, za pomocą jakiego konta logujesz się do Sklepu, będziesz mógł to zmienić, wprowadzić metody płatności (potrzebne przy pobieraniu płatnych aplikacji) oraz zobaczysz wszystkie komputery, które korzystają ze Sklepu za pomocą podanego adresu e-mail.
Metody płatności to nic innego jak wykorzystanie karty kredytowej lub PayPal'a.
Preferencje to ekran, na którym możesz określić, w jaki sposób mają być wyświetlane aplikacje w Sklepie. Zalecam wyłączenie obydwu opcji, jeśli chcesz zobaczyć więcej aplikacji w Sklepie.
Strona
Aktualizacje aplikacji pozwala zadecydować, czy aktualizacje mogą być wyszukiwane automatycznie, wyszukać aktualizacje aplikacji (często zdarza się, że aktualizacja dla danej aplikacji jest już dostępna ale nadal Sklep o tym nie informuje) oraz zsynchronizować licencje, jeśli informacje o aplikacjach nie są aktualne.
Zakładka
Uprawnienia pozwala nam z kolei włączyć lub wyłączyć powiadomienia, sprawdzić zainstalowaną wersję oraz elementy, jakich używa Sklep.